خاطرات من و بچه هام

طرز تهیه کشک با سیب زمینی

1393/1/29 21:36
نویسنده : مامان جون
10,022 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

از آنجاییکه کشک غذای لذیذ و پراز کلسیم و گردو داخل اون برای بچه ها خیلی مفیده من هم در یک اقدام برای مهیا کردن پخت این غذا در خونه رفتم و مدتی پیش تا قار خریدم...

حالا می خوام برای کسانی که احتمالا این نوشته ها رو می خونن تجربه  درست کردن این غذا رو بنویسم 

این جز اولین بارهایی ست که من کشک درست کرده بودم پس از کسانی که استاد من هستند  طلب راهنمایی بیشتر را دارم

اول از همه کشک ها رو دو سه ساعت قبل در مقداری آب خیس می کنیم 

توضیح : گذاشتن گل کنا ر ظرف کشک صرفا تز یینی است و نقشی در مزه غذا نداره!!!!!!!

بعد مقداری گردو رو پوست می کنیم و در ظرفی جداگانه می کوبیم

توضیح: در تاقار این کاررا انجام ندهید چون تا قار ها از گل درست می شوند و می شکنند

 

بعد کشک ها که در زبان محلی به آن قوروت می گوییم در گردوها می ریزیم

مطمینا کنار هم قرارگرفتن گردو و کشک که سرشار از کلسیم است 

مثل پنیر و گردو خیلی مفیده

( این حرف برخاسته از ذهنیت نویسنده می باشد )

 

همانطور که می بینید کشک ها خیلی خیس خورده و مناسب ساییده شدن می باشد 

در لهجه محلی به این کار قوروت مالیدن می گویند

 

لازم به تذکر و نیز اخطار است که هر گز با ناخن بلند این کار را نکنید ناخنها کوتاه و دستهایتان باید شسته باشد 

توضیح : ناخن ساییده شده نه در طعم و نه در خاصیت این غذا تاثیری ندارد

 

 

یک کم که بمالید و یا بسایید با کمی آب ریختن این جوری می شود 

که باید آب آن را خالی کرد و دوباره کمی دیگر مالید و بعد آب اضافه کنید

 

توضیح : هیچ منبع علمی دقیقی برای تعدا دفعات و یا مقادیر دراین مرحله وجود ندارد ای جور چیزا حسیه 

بعد آبهای حاصل از این عملیات رو در ظرفی می ریزیم

 

قوروت ها را پس از مالش یا ساییدن درون ظرف مشبکی می ریزیم که برای دفه بعد خشک شوند

بعضی در کنار کشک باد مجان می خورند یعنی اغلب ما کشک را با بادمجان تصور می کنیم و حتی می خوریم اما در شهر ما به همرا کشک گاهی اسفناج گاهی کما و گاهی سیب زمینی سرو می شود

برای این کار سیب زمینی ها را آب پز می کنیم و خوب نرم می کنیم 

 

حالا سیرها را با روغن  سرخ می کنیم و به آن آبهای کشک را اضافه می کنیم 

برای خوشمزه تر شدن از نعناع و فلفل سیاه و نمک استفاده می کنیم و میگذاریم تا به جوش بیاید باید کمی فقط کمی  جوش بخورد حالا کشک ما آماده است

 

 

سیب زمی نی ها را کمی با پیاز و یا سیر تف می دهیم و با زعفران و نمک مزه دار می کنیم 

 

حالا قوروت آماده است 

 

بفرمایید نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

خاله جون
31 فروردین 93 11:10
من گشنمههههههههههههه